הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
דצמבר 13, 2017

הפרלמנט האירופי מקדם בקרה מעמיקה יותר על נוהגי ההעסקה של חברות התעופה

מודל העסקת הטייסים על ידי חברות Low Cost יפוקח על ידי הפרלמנט האירופי, על פי הצעה המקודמת עתה על ידי המחוקקים, בגלל ההשפעות שיש למודל זה על בטיחות הטיסה.

הנוהג של העסקת טייסים על בסיס חוזים של "אפס שעות" או "שלם-כדי-לטוס", או שכירתם באופן זמני דרך סוכניות תיווך, הביאו לביקורת מאיגודי עובדים. איגודים אלה טוענים כי הנוהג הזה גורם לטייסים למודעות נמוכה יותר לסיכונים ואף מביא אותם לטוס כשהם חולים או עייפים.

הפרלמנט האירופי ונציגים ממדינות ה- EU פועלים לשינוי בתקנות סוכנות בטיחות הטיסה האירופית (European Aviation Safety Agency) או EASA, כדי לתת לסוכנות מנדט המאפשר לחקור קשרים בין גורמים "סוציו-אקונומיים" ובין בטיחות.

ההצעה הועלתה על ידי קבוצה של חברי פרלמנט סוציאליסטים, המודאגים מכך שחברות ה- Low Cost מפעילות יותר מדי לחץ על טייסיהן לטוס – ובכך מסכנות את בטיחותם של הנוסעים. למרות שההצעה מוסכמת על כולם, היא עדיין לא סופית, אלא לאחר שיושג הסכם על הנוסח המלא.

עם זאת, יש גם התנגדות להצעה, מצידן של חברות התעופה ושל אירלנד. אלה טוענות כי אין קשר בין מודלים שונים של העסקה ובין הבטיחות. לטענתן אין קשר מוכח בין בטיחות ובין עניינים סוציאליים והתקנות הקיימות של EASA מספיקות בהחלט. "לוביסט" מטעם אחת מחברות התעופה טען כי זה נסיון של האיגודים לרמוז שתנאי ההעסקה ה"גמישים"הם פחות בטוחים. בבדיקות שערכהEASA  עד עתה לא נמצא כי מודלי העסקה משפיעים על בטיחות הטיסה.

מודלי ההעסקה של חברות ה- Low Cost, המתבססות על משכורות נמוכות, הן לאחרונה מוקד של עימותים עם איגודי טייסים. האיגודים מתנגדים לשיטה בה מועסקים טייסים בכל אירופה לפי תנאי החוק האירי, שאינו נדיב.

תרגום ועיבוד – אילן הייט

https://business.mb.com.ph/2017/10/31/eu-parliament-pushes-for-greater-scrutiny-of-airline-working-practices/

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס