הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אפריל 22, 2018

ארגון ICAO מאשרר את המעקב אחרי מיקום המטוסים ADS-B מהחלל

“מערכת ה- ADS-B מתוכננת לשדר באופן אוטומטי את מיקום המטוס דרך לוויינים והיא תהווה פתרון גלובלי לאיתורם. היא תגדיר מחדש את הדרך בה מערכת ניהול טיסות (ATM) מודרנית וחופפת צריכה לפעול, ויתרונותיה יהיו יעילות והקטנת זיהום גזי פליטה”

כך אמר נשיא מועצת ארגון ICAO ד”ר אולומואיווה בנארד אליו (Dr. Olumuyiwa Benard Aliu), כאשר נשא דברים במפגש ה -Air Traffic management העולמי שנערך השבוע במדריד, ספרד.

לדבריו, עדיין אין חובה למערכת ADS-B גלובלית, אך בשנת 2020 יהיו מדינות ואיזורים בעולם בעלי יכולת להשתמש במערכת והרבה מטוסים אזרחיים יהיו מצויידים ב”משיבים” (Transponders) המתאימים לה.

הוא הוסיף כי מתכנני המרחבים האוויריים והמנהלים שלהם מתכוננים לשינויים קיצוניים בשנים הקרובות, כאשר “יותר ויותר מטוסים נכנסים לשירות, שביכולתם לטוס גבוה יותר, נמוך יותר, מהר יותר ואף לאט יותר מאשר אלה המנוהלים במרחבי האוויר היום”.

ד”ר אליו הדגיש את האחריות של כל קהילת התעבורה האווירית להבטיח כי יהיה כוח אדם גדול שיוכל לטפל במערכות הטכנולוגיות המשוכללות של התעופה במאה ה-21. הוא הזכיר כי תכנית ה- Global Plans לתעופה של ICAO, לבטיחות טיסה ולניווט אווירי, כוללת סיוע למתכננים ולמשקיעים האמורים להביא לאופטימיזציה של השמיים וליתרונות הסוציו-אקונומיים של התפעול האווירי המתפתח בעולם. לדבריו “הפיתוח המהיר ביותר והקידמה הטכנולוגית מכריחים אותנו להודות כי זו מהפכה, עם מערכות בלתי מאויישות המנווטות באיזורים אורבניים מצד אחד, בלונים בגובה רב, כטב”מים וכלי טייס היפרסוניים החולפים בסטרטוספירה מצד שני”.

הוא ציין את מחויבות ICAO לאימוץ עולמי של מערכת בקרה אווירית = Air Traffic Flow Management(ATFM), שתביא לתפעול חסכוני בעלויות, בזמנים ובחסכון בדלק. המערכת אמורה להבטיח אופטימיזציה של מערכות הבקרה על ידי תיאום מדויק יותר של המראות ונחיתות, למניעת Holding לפני ההגעה ליעדים וכן לצורך עקיפת איזורים מוגבלים (Restricted Areas) או תופעות מזג-אוויר בלתי צפויות.

http://bit.ly/2DIQwko

הקישור המצורף מראה בווידאו את הנתיב מבוקר ה- ADS-B שביצעה טיסה מיוהנסבורג לסינגפור

 

https://twitter.com/twitter/statuses/968485951356985345

עיבוד ותרגום – אילן הייט

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי
אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us
האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
08-9150694
08-9150934
igud@isralpa.org.il
כתבו אלינו
Architecture and Design Website by
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס