ארגון ICAO מאשרר את המעקב אחרי מיקום המטוסים ADS-B מהחלל
"מערכת ה- ADS-B מתוכננת לשדר באופן אוטומטי את מיקום המטוס דרך לוויינים והיא תהווה פתרון גלובלי לאיתורם. היא תגדיר מחדש את הדרך בה מערכת ניהול טיסות (ATM) מודרנית וחופפת צריכה לפעול, ויתרונותיה יהיו יעילות והקטנת זיהום גזי פליטה"
כך אמר נשיא מועצת ארגון ICAO ד"ר אולומואיווה בנארד אליו (Dr. Olumuyiwa Benard Aliu), כאשר נשא דברים במפגש ה -Air Traffic management העולמי שנערך השבוע במדריד, ספרד.
לדבריו, עדיין אין חובה למערכת ADS-B גלובלית, אך בשנת 2020 יהיו מדינות ואיזורים בעולם בעלי יכולת להשתמש במערכת והרבה מטוסים אזרחיים יהיו מצויידים ב"משיבים" (Transponders) המתאימים לה.
הוא הוסיף כי מתכנני המרחבים האוויריים והמנהלים שלהם מתכוננים לשינויים קיצוניים בשנים הקרובות, כאשר "יותר ויותר מטוסים נכנסים לשירות, שביכולתם לטוס גבוה יותר, נמוך יותר, מהר יותר ואף לאט יותר מאשר אלה המנוהלים במרחבי האוויר היום".
ד"ר אליו הדגיש את האחריות של כל קהילת התעבורה האווירית להבטיח כי יהיה כוח אדם גדול שיוכל לטפל במערכות הטכנולוגיות המשוכללות של התעופה במאה ה-21. הוא הזכיר כי תכנית ה- Global Plans לתעופה של ICAO, לבטיחות טיסה ולניווט אווירי, כוללת סיוע למתכננים ולמשקיעים האמורים להביא לאופטימיזציה של השמיים וליתרונות הסוציו-אקונומיים של התפעול האווירי המתפתח בעולם. לדבריו "הפיתוח המהיר ביותר והקידמה הטכנולוגית מכריחים אותנו להודות כי זו מהפכה, עם מערכות בלתי מאויישות המנווטות באיזורים אורבניים מצד אחד, בלונים בגובה רב, כטב"מים וכלי טייס היפרסוניים החולפים בסטרטוספירה מצד שני".
הוא ציין את מחויבות ICAO לאימוץ עולמי של מערכת בקרה אווירית = Air Traffic Flow Management(ATFM), שתביא לתפעול חסכוני בעלויות, בזמנים ובחסכון בדלק. המערכת אמורה להבטיח אופטימיזציה של מערכות הבקרה על ידי תיאום מדויק יותר של המראות ונחיתות, למניעת Holding לפני ההגעה ליעדים וכן לצורך עקיפת איזורים מוגבלים (Restricted Areas) או תופעות מזג-אוויר בלתי צפויות.
הקישור המצורף מראה בווידאו את הנתיב מבוקר ה- ADS-B שביצעה טיסה מיוהנסבורג לסינגפור
https://twitter.com/twitter/statuses/968485951356985345
עיבוד ותרגום – אילן הייט