הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
אפריל 22, 2018

איך מתפזרים ווירוסים בתא הנוסעים של מטוס

מקובל לחשוב כי טיסה מגדילה את הסיכויים לחלות, ואכן, במקרים לא מעטים החזרה מחופשה או מנסיעת עסקים מסתיימת במחלה. האם האשם הוא במטוס? מחקר עדכני קובע הסיכוי לכך תלוי במקום הישיבה בקבינה.

המחקר פורסם באקדמיה הלאומית למדעים של ארה”ב וטוען כי חולה הסובל משפעת (Flu, Influenza) לא ידביק נוסעים אחרים הנמצאים במרחק של יותר משני מושבים מימינו ומשמאלו – או מלפניו ומאחריו. הטווח המסוכן להידבקות הוא מטר אחד.

לדברי החוקרים, לא בוצעו עד היום מחקרים המודדים כמותית את התנועה, את ההתנהגות החברתית או את המגעים בין נוסעים בזמן טיסה. לא נבדק האוויר במטוס ולא נלקחו דגימות ממשטחים לבדיקת הימצאותם של ווירוסים.

החוקרים הכניסו לתא הנוסעים במהלך טיסות כמה מאנשיהם, שישבו ברווחים של חמש שורות זה מזה ותיעדו בעזרת מחשבים את המתרחש סביבם: את התנועה של הנוסעים ושל אנשי הצוות. הבדיקה בוצעה במטוסים צרי גוף, במהלך 10 טיסות מחוף לחוף בארה”ב וטיסות ארוכות יותר. שמונה מהטיסות היה בשיא עונת מגיפת השפעת. הבדיקה התבססה על מודלים מוכרים של הפצת נגיף השפעת (טיפות זעירות = Aerosol) והחוקרים אספו גם דגימות ממשטחים האמורים להיות מזוהמים בחיידקים.

מניתוח הנתונים נמצא כאמור, כי “הטווח המסוכן” להידבקות בשפעת הוא במרחק של פחות משני מושבים ממקור ההדבקה, כלומר כמטר אחד בלבד. החוקרים הניחו כי החולה המדביק יושב באמצע המטוס. אלה הקרובים אליו היו בסיכון של 80% להידבקות. במרחק גדול יותר ירדו סיכוי ההידבקות בחדות לכ-3% בלבד. לדייל חולה יש פוטנציאל להדביק 4.6 אנשים בכל טיסה.

ממצא מענין נוסף הוא שמתוך 229 דגימות של משטחים שהיו אמורים להיות מזוהמים בחיידקים, לא היה אף אחד שהכיל נגיפי שפעת. (עם זאת, הם ציינו והדגישו כי חשוב גם לשמור על היגיינה של הידיים!)

המחקר בדק גם את בחירת המושבים והשפעתה על תנועת הנוסעים, בהתחשב בכך שהנוסעים הקמים ממושבם מגדילים את סיכוייהם להידבק – או להדביק אחרים, אם הם חולים בעצמם. המחקר מצא כי כ-40% מהנוסעים לא קמים ממושבם בטיסה מחוף לחוף. 40% אחרים קמים פעם אחת ואילו 20% הנוספים קמים פעמיים ויותר. כ-40% מהנוסעים היושבים ליד החלונות יקומו, לעומת 60% במושב האמצעי ו-80% במושבי המעבר. הזמן הממוצע של העמידה הוא כ-5 דקות.

החוקרים ציינו כי יש כמובן הזדמנויות להידבק גם בזמן ההמתנה בשדות התעופה והמליצו כי על החולה להרכיב  מסכת-פנים כאמצעי פשוט ויעיל למניעת הדבקת הסביבה.


https://gizmodo.com/how-a-virus-spreads-through-an-airplane-cabin-1823890231

עיבוד ותרגום – אילן הייט

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי
אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us
האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
08-9150694
08-9150934
igud@isralpa.org.il
כתבו אלינו
Architecture and Design Website by
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס