הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ינואר 3, 2018

מאמר הדרכה מטעם IFALPA

מערכת EMAS = לבלימה בקצה מסלול.

מערכת System Engineered Materials Arresting או EMAS, היא משטח בנוי המוצב אחרי סוף המסלול ומתוכנן לעצור בבטיחות מטוסים ש"גמרו מסלול". משטח ה-EMAS מתוכנן כך שהעצירה תתבצע בהפעלת כוחות האטה אחידים וחלקים על כן הנסע של המטוס, מהרגע בו הוא נכנס לתחום ומתחיל "לדרוס" את המשטח. תכנון משטח ה-EMAS מקטין את הפוטנציאל לנזק מבני למטוס. כאשר יש EMAS בסוף מסלול הוא אמור להופיע על מפת השדה, אך עדיין לא נקבע לכך סטנדרט מחייב. בשטח, מופיע ה-EMAS כמשטח אפור מורם מעט, עליו צבועים לעיתים "ראשי-חץ" (Chevrons) צהובים.

איך משתמשים?

איגוד הטייסים הבי"ל IFALPA אינו מספק הנחיות למפעילי המטוסים, עם זאת, אלה הכללים שמספקים יצרני ה-EMAS כדי להבטיח שהמטוס נכנס לתחום המערכת בהתאם לנתוני התכנון:

אם במרוצת ההמראה או הנחיתה חש הטייס כי המטוס יחרוג מהמסלול וייכנס ל-EMAS, רצוי שיפעל כך:

  1. המשך הבלימה וההאטה, ללא קשר למהירות המטוס – כולל תהליך Rejected/Aborted Takeoff.
  2. אם בעת נחיתה, לפעול על פי נוהלי בלימה מירבית Maximum Braking procedures, כפי שהם מופיעים בספרי המטוס.
  3. שמירת קוו האמצע (Centerline) של המסלול: המשך שמירת אמצע הציר יביא ליעילות מירבית של יכולת העצירה של ה-EMAS. איכות התאוטה תלויה בהמשך ההמצאות על משטח ה-EMAS.
  4. להמשיך במאמצי העצירה: המשטח הוא מערכת פסיבית ולכן זו הפעולה היחידה הנדרשת מהטייס.
  5. לאחר העצירה הסופית אין לנסות ולהסיע את המטוס או להזיזו. יש צורך בגרירתו.
  6. ההחלטה על פינוי הנוסעים תהייה בהתאם לנוהלי המפעיל / החברה.

לזכור לתדרך: לפני המראה או נחיתה, צריך הצוות להיות מודע לקיומו של ה-EMAS במסלול. בדיקת הדפית (ג'פסן וכיו"ב) והמידע אודות המערכת יוכלו להיות לעזר.

תרגום ועיבוד – אילן הייט

« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס