הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
דצמבר 3, 2023

תקלת מערכת נגד התקרחות, 14.11.2023

מטוס מדגם CS-300 של חברת Swiss, המריא מג'נבה לכיוון בריסל. במהלך הטיפוס הצוות ביקש להנמיך חזרה לגובה 10,000 וביקש לפנות לנחיתה בציריך, עקב בעיות במערכת מניעת התקרחות (במאמר כתוב DE-ICING אבל יש להניח שמדובר במערכת ANTI-ICE). המטוס נחת בשלום.

מתברר כי המטוס הנ"ל, זה שהייתה לו תקלת ANTI-ICE וסטה לנחיתה בציריך, הוא המטוס שהיה בחירום ובגינו עצרו את כל ההצטרפויות לציריך והציעו למטוס של EasyJet לטוס לבאזל… אותו מטוס שלא הצליח לנחות שם, נאלץ לחזור לציריך ולנחות מתחת לרזרבת הדלק הסופית..

האם תקלה במערכת נגד התקרחות היא מצב חירום? כנראה תלוי במצב. אני לא הייתי במטוס ואינני יודע מה בדיוק הייתה התקלה ואיזה סוג של חירום הכריזו (לפעמים השדה או הבקר עושה זאת), אם בכלל, אבל כדאי לדון בנושא הכרזת חירום, באופן כללי.

הכרזת חירום הינה בסמכותו הבלעדית של הקברניט. בשום מקום לא כתוב על מה ומתי להכריז. כתוב רק איך להכריז ומה צריכות לעשות ה"תחנות" המקבלות את ההודעה. אני נתקל לעיתים בגישה של קברניטים מכובדים, שאומרים לי שהם "לא עושים חשבון" ובכל מצב שיש להם ספק, הם יכריזו חירום, הם דואגים לעצמם קודם כל. אפילו לא PAN-PAN, אלא ישר MAYDAY. למצבי החירום יש הגדרות. לא אחזור עליהן, אולם הן תלויות בסיכון למטוס ולדחיפות הסיוע הנדרש. כאשר אין דחיפות (יש דלק, יש זמן, אין אש וכיוצא בזה), לא צריך להכריז חירום. אגב, כדי לעשות Diversion לא בהכרח חייבים להכריז חירום. הכרזת החירום "גוזרת" פעולות רבות שעל יחידות הבקרה ושדות התעופה לבצע. לדוגמה, מטוס בחירום, בנתב"ג יחסום את השדה להמראות ונחיתות וירוקן את גוש דן מכל האמבולנסים… האם היינו רוצים שמישהו ישלם בחייו, כי אמבולנס לא הגיע אליו בזמן, כי הוא המתין בנתב"ג למטוס בחירום, כאשר זה לא היה ממש חיוני? גם אם הדאגה שלנו לעצמנו מובנת, בוא נשים את עצמנו במקומו של אותו קברניט, שנאלץ לטוס לשדה אחר ובסוף מגיע לחירום דלק (או חלילה גומר את הדלק) כי מישהו עשה לעצמו חיים קלים והכריז חירום על משהו פעוט.

  • Incident: Swiss BCS3 at Geneva and Zurich on Nov 14th 2023, de-icing problems (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס