תאונה קטלנית בדרום קוריאה, מעקב, 29.12.2024
כזכור, מטוס מדגם B738, של חברת Jeju, נחת ללא גלגלים, ולא בתצורת נחיתה. המטוס עבר את סוף המסלול, במהירות גבוהה, רץ על הקרקע הרכה, עד שפגע במבנה בטון של אנטנה. כתוצאה מהפגיעה המטוס התפרק ועלה באש. 179 מתוך 181 יושביו נהרגו.
החקירה נמשכת, אולם היא נתקלת בקשיים. המקלטים נמצאו והועברו לפענוח. התברר כי ההקלטה הפסיקה, כ-4 דקות לפני התאונה, כמה שניות לפני שהצוות הכריז חירום. מכאן שלחוקרים אין מידע חיוני לחקירה. מדוע הפסיקו המקלטים לפעול? הדבר עלול להעיד על הפסקת חשמל, אולי עקב כיבוי שני המנועים. יש מטוסים, בהם המקלטים אינם נכללים ברשימת הציוד החיוני, המקבל חשמל מהבטריות. ככל הנראה המטוס המעורב כלול בהם. הבעיה זוהתה לפני שנים רבות וכיום, כל מטוס שיוצר אחרי שנת 2010, צריך שלמקלטים תהיה אספקת חשמל עצמאית למשך 10 דקות אחרי הפסקת החשמל במטוס. על כך בקישור הראשון.
מה שעוד נמצא, אלה שיירי ציפורים בשני המנועים. זה עדיין לא אומר שהמנועים כבו כתוצאה מפגיעת הציפורים או מסיבה אחרת. החקירה נמשכת (ותימשך עוד זמן רב).