הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
דצמבר 3, 2023

צרות בגן עדן

התעופה באירופה נחשבת מהבטוחות בעולם, אם לא "ה..". אנחנו מכירים את הבקרה המשובחת, ברוב השדות, את ניהול התעבורה. יש באירופה חברות מהטובות בעולם. רקורד הבטיחות מרשים. מתברר שמאחורי החזות המרשימה, מסתתרת אמת מטרידה. איגודי הטייסים והדיילים של אירופה חשים כי בטיחות הטיסה איננה בראש מעייניהם של סוכנות הבטיחות בתעופה (EASA) ושל בעלי תפקידים רבים בתעשייה. מצורף קישור למאמר, שפורסם על ידי איגוד הטייסים של אירופה ECA. המאמר מפנה זרקור לסרט דוקומנטרי שפורסם רק לאחרונה. הסרט עוסק בסיכונים הבטיחותיים הטמונים בהעסקת עובדים בתעשייה, בעיקר בחברת "חסך" (Low Cost). סוגים יצירתיים של העסקה, יוצרים מצב בו עובדים אינם מרגישים חופשיים לדווח על אירועי בטיחות או להציף בעיות בטיחות. הם נדרשים לקחת החלטות, בעלות משמעות בטיחותית, לעיתים בניגוד לנטייתם המקצועית, מחשש לפרנסתם. בין היתר, יש טייסים ואנשי צוות אחרים, המגיעים לעבודתם עייפים או חולים, מחשש שיפוטרו.

אגב, המונח "חברת חסך" או Low Cost אינו מתייחס למחירי הכרטיסים, אלא למבנה ההוצאות של החברה. מחירי הכרטיסים הזולים הם רק תוצאה של מבנה ההוצאות. כאשר חברה מבקשת לחסוך בהוצאות, היא מגייסת כוח אדם זול (בין יתר הדברים שהיא חוסכת בהם). זה יכול להיות טייסים חסרי ניסיון ואפילו טייסים שמוכנים לעבוד בחינם, או אפילו לשלם, רק כדי לצבור שעות (שלא לדבר על התשלום בגין תהליך ההסמכה). היא חוסכת בכל הוצאה שאיננה הכרחית, כדי לייצר הכנסה. טסה עם רזרבות דלק נמוכות ביותר ונראה את הקברניט שיחליט לקחת עוד. חברות ב-IATA, מחייבת חברת תעופה לעמוד בסטנדרטים בטיחותיים מחמירים באמצעות תוכנית IOSA. השקעה בבטיחות ועמידה בסטנדרטים, עולות כסף. כיום יש בארגון 300 חברות תעופה. שלושת החברות הישראליות, אל-על, ארקיע וישראייר, חברות. חברות החסך הגדולות Ryanair, Wizz air, EasyJet, אינן חברות. הן כנראה לא רואות חשיבות בכך, זה עולה כסף שאינו תורם לייצור הכנסה ובכלל, למה הם צריכות להתנדב להביא מפקחים חיצוניים שיבחנו את דרכי הפעולה שלהן? כמו בדברים אחרים, מי שמשלם זול (כרטיס) מקבל מוצר זול, גם שירות וגם בטיחות.

מצורף קישור למאמר וממנו יש קישור גם לסרט המלא (אורכו 47 דקות).

  • Broken safety: A documentary exposes concerns among pilots and cabin crew in European aviation | European Cockpit Association (ECA) (eurocockpit.be)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס