הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
פברואר 5, 2024

פינוי חירום בעמדת חניה, 20.1.2024

מטוס מדגם B738, של חברת Transavia, היה בדרכו מאיינדהובן ל-Las Palmas (האיים הקנריים) כאשר התקבלה התראת אש בתא המטען. הצוות הכריז חירום, הנמיך במהירות ליעד ונחת בשלום, על מסלול 03L. המטוס עצר על המסלול למשך 5 דקות, לבדיקה חיצונית של שירותי ההצלה ואלה לא זיהו חום כלשהו. הצוות הסיע לעמדת חניה סמוכה למסלול וביקש מדרגות, כדי לפנות את הנוסעים בזריזות מהמטוס. מכיוון שלא הגיעו מדרגות ניידות בתוך כמה דקות, הקברניט הכריז על פינוי חירום. התבצע פינוי חירום דרך המגלשות. איש לא נפגע. לא נמסר אם הייתה אכן אש בתא המטען (יש להניח שאם הייתה, זה היה מתפרסם). המטוס יצא לטיסה לאמסטרדם, אחרי יומיים. לא נמסר אם זו הייתה טיסת נוסעים (מה שהיה מחייב החלפת מגלשות לפחות) או טיסת העברה, כדי לתקן את המטוס באמסטרדם, מה שכנראה יותר פשוט.

דילמת הקברניט. כבר נכתב לא פעם על הדילמה המתפתחת, בעקבות התראת אש בתא המטען. אם קיבלנו התראת אש וביצענו את ה-NNC, הישארות נורית האש או כבייתה, אינן מעידות אם יש אש או אין. לא לחינם ה-NNC כלל לא מתייחס למצב הנורית אחרי שחרור בקבוק כיבוי אש לתוך התא (להבדיל מאש במנוע, לדוגמה). ההוראה לתכנן נחיתה בשדה המתאים הקרוב מחייבת וזהו מצב חירום לכך דבר.

להלן ציטוט מתוך ה-Introduction  של ה-QRH:


יש האומרים שבמצב של אש בתא המטען, אין לנו ודאות פוזיטיבית שהאש לחלוטין כבויה ולכן יש להנמיך בהקדם, לנחות ולפנות את המטוס. Evacuation. זה מה שכתוב. זה תחת הכותרת של Immediate Landing, למרות שרק המשכו של הסעיף מציין באילו תנאים נחיתה מידית נדרשת:

אגב, בד"ח אש בתא המטען אינו כותב לנחות מיד, הוא כותב לתכנן נחיתה בשדה המתאים הקרוב, שזה חירום, אבל קצת פחות חמור.

ההיסטוריה מראה שמקרים דומים, של התראת אש בתא מטען, יכולים להסתיים אחרת. אחד בפינוי חירום על המסלול ואחד בירידה של הנוסעים באמצעות מדרגות. בכל מקרה, ההנחיה לצוותי הקרקע לא לפתוח את תא המטען עד שכל הנוסעים והצוות ירדו מהמטוס, תקפה. הסיבה-במצב של התראת אש וביצוע פעולות הכיבוי, תא המטען מבודד ולא אמורה להיות אליו אספקת אוויר טרי, רווי חמצן. מעבר להזרמת גז כיבוי לתא, דילול החמצן בו אמור לדכא את האש, אם יש כזו. פתיחת התא מזרימה אוויר נקי ועשיר בחמצן, כך שאם יש שיירי אש, היא עלולה לפרוץ מחדש.


 אז האם לבצע פינוי חירום או לא ואיפה? דילמת הקברניט…

  • Incident: Transavia B738 at Las Palmas on Jan 20th 2024, cargo fire indication (avherald.com)
  • Passengers of Transavia Boeing 737 evacuated via emergency slides in Spain (airlive.net)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס