הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
מאי 23, 2024

חדירה לשטח מסלול פעיל, 10.5.2024

מטוס מדגם B788, של חברת JAL, הסיע להמראה, על מסלול 34, בשדה התעופה של Fukuoka, יפן. כדי להגיע לתחילת מסלול, המטוס היה צריך לעלות עליו, דרך מסלול הסעה E6, לפנות אותו חזרה על E7 ולהסיע על המקביל. במקביל ליציאת המטוס הנ"ל, הסיע מטוס ERJ-170 להמראה על מסלול 16. לאחר שהמטוס קיבל אישור המראה על מסלול 16, עבר המטוס הראשון את קו העצירה וחדר לתחום המסלול. הפקח עצר את המטוס הממריא וזה עצר במרחק ניכר מאותה הקושרת. לאחר מכן הסיע בחזרה לעמדת החניה. טיסתו בוטלה. המטוס הסורר המשיך בהסעה והמריא.

הרבה נכתב על חדירות למסלולים פעילים, על בניית מודעות מצבית והקפדה על ביצוע הוראת הפקח. מדוע הצוות הממריא חזר לעמדת החניה וטיסתו בוטלה? הרי הפסקת ההמראה לא נעשתה במהירות גבוהה. נקודה למחשבה. הפסקת המראה באופן כללי ובפרט שמצב שבו יש פוטנציאל להתנגשות על הקרקע, עלולה ליצור עומס מנטלי ומתח על הצוות. מדובר בתקרית חמורה, הראשונה ברשימת הדוגמאות. "כמעט תאונה" כאשר תמרון הימנעות (במקרה זה הפסקת המראה) נדרש. אלה תקריות המחייבות דיווח מידי (כן, לפני טיסה). על פי נהלי אל-על, לדוגמה, אחרי תקרית חמורה (או בכלל), נדרש לצוות שחרור מרא"ג טייס ראשי, כדי לצאת לטיסה. יש מצב שגם לחברה המעורבת יש נוהל דומה. מטרתו לשמור עלינו ועל נוסעינו, שנטוס כשירים מנטלית ולא רק גופנית.

  • Incident: JAL B788 at Fukuoka on May 10th 2024, runway incursion forced rejected takeoff (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס