הרשם לרשימת הדיוור לציבור הרחב:



ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
ISRALPA
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
  • עמוד הבית
  • |
  • מבנה ומטרות האיגוד
  • |
  • מרכז השמה
  • |
  • חדשות ועדכונים
  • |
  • מן התקשורת
  • |
  • צור קשר
  • |
  • EN
    • Contact us
    • Links
    • Our Goals
    • Association Structure
    • IFALPA
  • |
מאי 9, 2024

גישה למסלול שגוי, 20.4.2024

מטוס מדגם B773, של חברת Turkish, ביצע גישה לשדה התעופה של טוקיו Haneda. ככל הנראה המטוס היה אמור לנחות על מסלול 22, אולם הפקח זיהה שהוא פונה לכיוון מסלול 23 ושלח אותו סביב. הצוות ביצע גישה נוספת למסלול ונחת בשלום.

 כך זה נראה באתר Flightradar24

ככל הנראה המטוס ביצע גישת LDA למסלול 22 (לא נמסר איזו, יש כמה). הגישות הללו נועדו למנוע מעבר מעל העיר והן מבוצעות רק בתנאי ראות טובה (לפחות 6,000 מטר). ה-Offset של קרן ה-LOC הוא 55 מעלות והפניה לפיינל נעשית במרחק של 1.1 מייל מה-LOC/DME, 3.8 מייל מתחילת המסלול. למסלול 23 יש גם כן מספר גישות LDA, עם Offset של 47 מעלות. כלומר, כאשר המטוס מגיע ממזרח, הוא אמור לטוס על ה-Localizer, להנמיך למינימה ללא GS, לגלות קשר עין עם המסלולים, לבחור את הנכון ולפנות אליו. מזכיר קצת את גישות Canarsie בניו יורק, רק ללא התאורות המובילות אל המסלול.

המסלולים נראים אחרת לחלוטין. כפי שתראו בתצלום האויר-המרחק ביניהם גדול, מסלול אחד כולו על היבשה, בצד הצפוני של השדה והשני בתוך הים, בדרום השדה. במבט מכיוון ההגעה 22 הוא הרחוק ביותר ו-23 הקרוב. המרחק בין תחילת מסלול 23 לתחילת מסלול 22 הוא כ-5 קילומטר. אמנם אין אזהרה בדפיות מפני בלבול (כנראה שהיפנים לא חשבו שאפשר להתבלבל), אבל יש הערה על אפשרות של ביצוע גישות, במקביל, לשני המסלולים.

גישות למסלולים שגויים (או לשדה לא נכון) הם אירועים מסוכנים, אבל למרבה הצער קורים לא מעט. יש מערכות המיועדות להתריע מפני בלבול, ביניהן RAAS. לא בכל החברות ולא בכל המטוסים הן מותקנות (אצלנו אין אותן, יש תוכנית להצטייד). אין תחליף להכרת השדה, לתדריך מסודר והגדרת Threats. גישה מסוג זה, צריכה להיות מתודרכת בצורה מפורטת. אופן הביצוע מבחינה טכנית, חלוקת עבודה, אבל לא פחות מזה-מה צריך לחפש בחוץ ומה צפויים לראות ובעיקר, ממה להיזהר. הפעם הפקחים היו ערניים מספיק ושלחו את הצוות סביב. במקרה אחר אפשר לנחות על מסלול לא פנוי, אפילו מסלול סגור לעבודות והיו דברים מעולם. יהיו גם בהמשך הידיעון.

  • Incident: THY B773 at Tokyo on Apr 20th 2024, approached wrong runway (avherald.com)
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תפריט ניווט


  • חדשות ועדכונים
  • מאמרים מקצועיים
  • עדכוני תעופה
  • תאונות אויריות
  • כנסים ואירועים
  • טייסים מספרים
  • מן התקשורת

חיפוש חופשי


חיפוש חופשי

אודותינו

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אויר בישראל הוקם כאגודה בשנת 1976. זהו איגוד עובדים מקצועי, החבר במעמד עצמאי באירגון ההסדרות החדשה, באגף לאיגוד מקצועי.

האיגוד הישראלי חבר בפדרצית הבינלאומית של איגודי הטייסים IFALPA, ופועל במישור הבינלאומי בנושאים רבים הקשורים לתעופה מסחרית.

צור קשר / contact us

האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
רחוב הבעש"ט 6, בניין המכון הגיאופיזי לישראל, אזור התעשייה הצפוני, לוד
טלפון: 08-9150694
פקס: 08-9150934
igud@isralpa.org.il

עקבו אחרינו

Facebook Instagram

כתבו אלינו

הצהרת נגישות

בניית אתרים | קידום אתרים | ניהול מוניטין | WebXp
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן
פתח סרגל נגישות כלי נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסטהגדל טקסט
  • הקטן טקסטהקטן טקסט
  • גווני אפורגווני אפור
  • ניגודיות גבוההניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכהניגודיות הפוכה
  • רקע בהיררקע בהיר
  • הדגשת קישוריםהדגשת קישורים
  • פונט קריאפונט קריא
  • איפוס איפוס